Här hittar du de vanligaste frågorna

SUPPORT

Undrar du vad som gäller när du handlar på prestige.se?
Då har du kommit rätt.

Nedan hittar du svaren på de vanligaste frågorna, men om du inte skulle finna vad du letar efter är du välkommen att kontakta vår kundservice. Kontaktuppgifter finns längst ner på denna sidan.

Retur & Byte

Hur gör jag en retur?

Sverige
Vi har 30 dagars fri returrätt och det medföljer en förbetald retursedel i ditt paket. För att göra en retur följ stegen nedan:
Vid retur, där fraktvillkoret fraktfritt berott på köp av två par glasögon, kommer frakten att debiteras i efterhand när ett par returneras.

  1. Fyll i returformuläret som medföljer i ditt paket. Ange returorsak
  2. Den returnerade varan skall vara i samma skick som vid leverans, samt att alla etiketter och påsar skall vara intakta
  3. Förslut paketet och fäst retur-fraktsedeln över den gamla fraktsedeln
  4. Lämna in din retur hos närmaste postombud. OBS! Glöm inte att be om ett returkvitto.
Hur gör jag ett byte?

Vill du göra ett byte? Vänligen kontakta customerservice@future.se.
OBS! Ange ditt ordernummer och BYTE i ämnesraden.

När kommer min återbetalning?

Klarna
Har du valt Klarnafaktura kommer din faktura makuleras/justeras när vi mottagit och godkänt din retur. Vid redan betald faktura eller direktbetalning betalas dina pengar ut via Klarna efter 1-2 arbetsdagar från att vi godkänt din retur.

PayPal
Återbetalning via PayPal sker direkt när vi hanterat och godkänt din retur. 

Hur gör jag en reklamation?

Om dina produkter av någon anledning skulle gå sönder, skall du göra reklamationen på samma ställe som du köpt din vara. Om du har köpt din vara på prestige.se, vänligen kontakta customerservice@future.se och ange ditt ordernummer, samt Reklamation i ämnesraden.

Frakt, Leverans & Betalning

Vad kostar frakten?

Sverige

Frakten kostar 49 sek men om du köper 2 par solglasögon får du gratis frakt! Ärligt, vem behöver egentligen bara 1 par glasögon?!

Vad har ni för betalningsmetod?

För tillfället kan du bara handla Prestige inom Sverige.
Currently Prestige Eyewear can only be purchased within Sweden with these payment methods:

  • Faktura
  • Delbetalning 
  • Kortbetalning
  • Internetbank BankID

    När du handlar på prestige.se kan du välja flera olika betalssätt och välja mellan Klarna och Paypal.
Hur lång är leveranstiden?

Vi skickar din order samma dag alternativt nästkommande arbetsdag, beroende på när ordern är lagd och belastning på vårt lager. Leveranser inom Sverige sker normalt mellan 1-3 dagar med PostNord.

Hur spårar jag min order?

När vi skickar din beställning får du ett bekräftelsemejl med ditt spårningsnummer.

Underhåll & Rengörning

Hur förvarar jag mina glasögon?

För att dina glasögon skall behålla sitt skick och funktion under en längre tid, är det viktigt att du förvarar dem i ett bra och tåligt fodral. 

Hur rengör jag mina glasögon?

Det är viktigt att du rengör glasögonen ofta, speciellt linserna. För bästa resultat, använd en rengöringsduk, undvik att röra linsen med fingrarna.

Tips! Använd varmt vatten (inte hett) och tvål för att ta bort envisa fläckar på dina glas. Om du rengör dina solglasögon ofta kommer dem att leva längre. OBS! Använd aldrig kemikalier vid rengöring.

 

Produktinformation

Vart hittar jag mer information om Prestige glasögon?

På alla våra produkter står det en kortfattad beskrivning, samt en specifikation. Vill du läsa mer om Prestige glasögon kan du göra det här >>.

Vill du vet mer om oss och Prestiges historia kan du läsa om det här >>

Get in touch

Future Eyewear Group Sweden AB

Orgnr: 556245-6573

{{lineitem.ProductName}}

{{lineitem.FormattedPrice}}

Din kundvagn är tom ;(
Total {{basket.FormattedOrderTotal}}
Till kassan