1. Allmänt Följande villkor gäller alla beställningar som görs på prestige.se Varumärket Prestige ägs av Future Eyewear Group Sweden AB (556245-6573). Genom att använda prestige.se och/eller göra en beställning, godkänner du villkoren som anges i detta dokument.
2. Beställning och upprättande av avtal Beställningar görs via prestige.se. Vid lagd order kommer du att mottaga en orderbekräftelse. Om vi av någon anledning inte kan skicka din beställning, kommer vi att informera dig om detta snarast möjligt. Om vi redan har mottagit betalning, kommer vi att återbetala det aktuella beloppet via samma betalningssätt som är registrerat vid aktuell order, i den mån detta är möjligt.
3. Säkerhet All betalning hanteras via tredje part - Secure Socket Layers (SSL), vilket innebär att din kreditkortsinformation blir krypterad och hanteras säkert. Vi lagrar aldrig ditt kreditkortsnummer.
4. Priser och betalning Vi accepterar kortbetalningar från Klarna och Paypal. Varje vara anges med pris inklusive 25 % moms. I kassan kan man se det totala priset inklusive alla avgifter moms, frakt och betalning. Fraktkostnader läggs automatiskt till i kassan om din beställning inte uppfyller kraven för en avgiftsfri leverans. Beställningar till länder utanför EU kan vara föremål för moms, importtullar och/eller andra skatter som tas ut när ditt paket ankommer ditt land. Här kan du ta del av Klarnas användarvillkor
5. Förbehåll Vi garanterar inte att alla produkter som finns tillgängliga i Prestiges onlinebutik finns i lager vid beställningstillfället. Vid felaktig lagersaldo som påverkar din beställning kontaktar vi dig snarast per telefon eller via e-post. Prestige kan inte garantera att innehållet i butiken alltid är fria från prisfel, skrivfel eller liknande. Vi kan inte heller garantera att all information är aktuell utan Prestige kan när som helst ändra innehållet på webbplatsen.
Prestige strävar mot att alltid visa så korrekt information som möjligt, så som; texter, bilder och priser. Om du har debiterats ett felaktigt belopp när du handlat på prestige.se, ger vi dig möjlighet att lägga en ny order med rätt pris eller avbryta din beställning. Om vi inte kan komma i kontakt med dig, avbryts din order automatiskt.
Förbehåll - Avtal Prestige förbehåller sig rätten att häva avtalet i det fall kunden handlat i ond tro på grund av felaktigheter som kunden känt till eller borde ha insett, såsom felaktiga uppgifter om pris eller kvantitet. Prestige förbehåller sig rätten att utan avisering ändra innehållet på prestige.se.
Förbehåll - Utomstående organisationer En del av de tjänster som förmedlas via prestige.se utförs och berörs av utomstående organisationer. I situationer där Prestige fungerar som agent för sådana tjänster, kan vi inte hållas ansvariga för eventuella fel som uppstår på grund av deras verksamhet.
Force majeure I händelse av Force Majeur kan avtalet mellan dig och Prestige helt eller delvis upphöra. En Force Majeur är i händelse av krig, revolution, upplopp, statliga åtgärder, strejk, lockout, längre elavbrott av telefon- eller internettjänst, naturkatastrofer eller liknande händelser. Prestige kommer under sådana omständigheter göra allt vi kan för att lösa saken för våra kunder så snart som möjligt.
6. Retur och byte Upp till 30 dagar efter leverans av din beställning kan du göra ett byte eller retur och få en återbetalning av dina varor, som då måste returneras i ursprungligt skick. Returnerad vara måste vara intakt i originalförpackningen (inklusive dokumentation, manualer, garantiinformation, registrering, etc.) Läs mer om hur du gör en retur här >>
Kunden är ansvarig för returen fram tills dess att den är levererad till Prestige. Försvunna varor i transport kompenseras ej. Fraktkostnader på returvaror utanför Sverige är på kundens bekostnad. Prestige tar dock inte ut ytterligare frakt vid byten.
7. Återbetalning Återbetalningar för returvaror kommer att ske inom två veckor efter att Prestige mottagit returen, baserat på din ursprungliga betalningsmetod. Observera att tilläggstullar och/eller skatter inte kommer att återbetalas. För länder inom EU ingår moms i återbetalningen. Alla byten är beroende på tillgänglighet. Följ anvisningarna som medföljer med din leverans.
8. Ångerrätt och återbetalningsskyldighet Om du utnyttjar din ångerrätt, kommer vi betala tillbaka vad du har betalat för varan inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Din ångerrätt gäller i 30 dagar och börjar gälla från och med det att du har mottagit dina varor.
Du är skyldig att hålla varan i samma skick som när du mottog den. Du får inte använda produkten, men givetvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös, förlorar du din ångerrätt. Prestige betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror. Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.
9. Reklamationsrätt Reklamationsrätten täcker ursprungsfel och gäller i 3 år från det att du fått produkten i din besittning. Reklamationsrätten täcker även fel som uppstått under transport av produkten till dig. En produkt som avviker från vad som har avtalats mellan dig och Prestige eller på annat sätt uppvisar fel kan också anses som felaktig. Fel som uppstått på grund av skada som du har orsakat räknas inte som ursprungsfel.
Om du reklamerar en felaktig produkt efter sex månader är det upp till kunden att bevisa att det är ett ursprungligt fel på varan. Prestige rekommenderar därför alltid kunden att undersöka produkterna när de levererats och påtala eventuella fel så snart som det upptäckts. Vid reklamationer där återbetalning blir aktuell kan avdrag göras på varans värde beroende på dess ålder eller hur använd den är sedan köptillfället.
10. Peronuppgiftspolicy När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
11. Cookies Prestige.se använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personliga uppgifter om dig. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.
12. Leveranser Leveranstiden anges i kassan under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara, eller så kontaktas du via email eller telefon och har då rätt att avbryta din beställning.
Ej uthämtade paket Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under 2 veckor. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 200 SEK.
13. Rea ock kampanjpriser Samma policy som ovan gäller när varor är köpta till rea- och kampanjpris.
Rabattkoder och erbjudanden Kampanjer med rabattkoder eller andra erbjudanden kan inte aktiveras eller prisjusteras i efterhand. Rabattkoder måste aktiveras i kassan innan köpet slutförs för att vara giltigt. Vid byte kan en vara som är köpt till rabatterat pris, endast bytas till likvärdig vara. Rabattkoder gäller endast på varor till ordinarie pris, om inget annat anges och kan inte kombineras med andra koder eller erbjudanden.
Rea, kampanjer och helgdagar Under reaperioder och helgdagar kan leveranstiden förlängas med 1-5 arbetsdagar.
Villkor för rabatterade erbjudanden Erbjudanden gäller under utsatta kampanjperioder och för att få ta del av erbjudandet gäller det att uppfylla de kampanjkrav som anges för att få ta del av rabatten. Vid eventuell retur som gör att ordern inte längre uppfyller kraven för att få ta del av kampanjen kommer din order i samband med retur att justeras och eventuell rabatt tas bort.
Medskickskampanjer ”På köpet” Vid kampanjer "På köpet" skall fri medskickad vara alltid returneras vid en retur, om din order inte längre uppfyller kampanjkraven. Om den fria varan inte returneras debiteras du varans värde i samband med din retur.
Villkorat köp Fri Frakt Vid köp där villkoret för fri frakt inte längre uppfylls genom tex retur av del av ordern, kommer du att debiteras fraktkostnaden 49 sek.
14. Brott mot regler Prestige förbehåller sig rätten att söka alla rättsmedel som finns tillgängliga i lag för brott mot dessa användarvillkor, inklusive rätten att blockera tillgången till webbplatsen. Personer som bryter mot begränsningen av lösenordsskyddade områden på webbplatsen kan bli föremål för åtal.
15. Bolagsinformation Future Eyewear Group Sweden AB Orgnr: 556245-6573 Motorgatan 1 442 40, Kungälv +46 303 24 33 30 • customerservice@future.se